Mikaros

2012-05-30
00:11:42

Idag red jag vilse








Där fick ni se lite bilder på där han står nu över sommaren! Han verkar trivas och jag tycker det är riktigt fint där! Betet är grymt, finns hur mycket som helst. Och är han inte för söt i sin Musse Pigg grimma? ;) 

Jag red vilse idag! Isabella skulle iväg så hon red iväg lite tidigare och när jag sen kom iväg så mötte jag henne när hon va påväg hem. Då förklarade hon en väg i skogen för mig. Och gick man den vägen så skulle man komma ut vid ett stall och lite så. Men red man fel skulle man komma till arabstuteriet som finns här och det uppskattas inte eftersom hingstarna blir helt galna då. 
Men jag tog då med mig vägbeskrivningen i minnet och gick in i skogen. Red och red och kände tillslut att det kändes fel. Kändes som jag var väldigt nära stuteriet. Och det fanns 2 st avfarter till vänster. En av dom skulle jag ta. Så jag gick tillbaka och tog första avfarten.. Gick ca 20 meter innan det tog stopp. Testade sen andra avfarten och där tog det också stopp. Men jag gav mig fan på att komma över och tillslut gjorde jag det. Men då kom jag tillbaka till avfart nummer ett haha.. Alltså red jag i en cirkel. Och detta tog mig ca 30 minuter att fatta.. Då gav jag upp och red åt andra hållet, där hon sa att man skulle komma ut. Red hur långt som helst och då kom jag till det där stallet hon sa att man skulle komma ut vid. Sen vände jag och red hem igen. Har ingen aning om vart jag varit och rört. Haha imorgon ska jag och Isabella förmodligen ta en långtur så hon får visa mig alla olika vägar för detta går inte haha.. 
Men jag var ute i en timme ungefär iallafall men blev riktigt kallt i slutet! 10 grader ungefär och jag red i en kortärmad skjorta haha.... .
Kommentarer:
#1: Malin

Vilka härliga bilder !

Vet hur det är med att rida vilse, har ju häst på ett nytt ställe och när man bestämmer sig för att rida ut och man har verkligen ingen aning om vart man rider haha men jag har iaf alltid lyckas hitta hem iaf =)

2012-05-30 @ 18:09:59
#2: william

vackra bilder:D



SV; Naw tackar så himla mycket:D Blir så glad^^

Och säg gärna vad du tycker om mina "Fairy in the woods" Modellbilder som jag har tagit:)

2012-06-03 @ 15:12:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: