Mikaros

2012-05-23
22:04:43

Löslongering
Inatt har hästarna stått ute vilket är uunderbart! Så idag behövde jag inte mocka, behövde bara lägga fram mat :) Ställde honom ute och borstade bort en massa vinterpäls och kollade på såren från igår. Va bara ett litet jag behövde smörja in lite med Fyra Ess salva. Sen satte jag på honom ett träns och släppte han i padocken och jagade på honom lite så han sprang runt mig :) Det är stor skillnad att longera han på det sättet när man har grimma eller träns. Med grimma står han helst still men med träns får man tillochmed se en galopp haha.

Han blev iaf lite svettig vilket va kul haha :) så man ser att han rört lite på sig ;) Blev galet sugen på att rida, men klädvalet va inte det bästa haha. Mina Americanoshorts ville jag inte rida barbacka i och sadel hade gjort ont!
Får bli en tur imorgon! :)

Nu ska jag ta en promenad med hunden och en kompis! :) hejdå!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: