Mikaros

2012-05-25
00:06:29

"varför gillar tjejer hästar?"

(bild från min och Cornelias uteritt)

Idag fick jag frågan "varför gillar tjejer hästar?" från min bror. Och ja, varför är det så? Varför gillar tjejer hästar och killar bilar?

Jag tror det är för att när man va liten så skulle tjejerna leka med leksakshästar och gosedjur och killarna skulle leka med bilar och pinnar i skogen. Vi är helt enkelt uppväxta på det sättet. Och man vågade inget annat. Jag kunde ju inte komma till mina tjejkompisar och deras hästar och gosedjur med en bil och en pinne. Skulle ju inte få va med och leka. 

Jag hade typ 50 stycken leksakshästar när jag va liten, sånna där Barbiehästar. Lekte aldrig med Barbie utan bara med hästarna. Jag hade en favorit som hette Ajax (han har jag för övrigt inte kunnat med o kasta än). Han va alltid med och även när jag åkte till min då bästa vän Malle så hade jag ibland med mig honom och lekte med henne och hennes storasyster. Dom hade massa hästar vilket va roligt. 

Mina bröder hade sina leksaksbilar, iallafall min äldsta lillebror. Den yngsta lekte bara med pistoler och slogs med kuddar. Men Johan hade iallafall en massa bilar. Och när jag lekte med mina hästar och skulle transportera hästen från ett rum till ett annat så behövde jag ju en bil. Så va ibland inne hos han och hämtade nån fräck bil. Dock är mitt bilintresse inte jättestort, det finns där men det är ändå hästarna som gäller.
Det var bara att fixa en transport som oftast bestod av en skolåda som man klippt upp lite i ena änden så hästen kom ut. Sen var det bara att köra! 

Nån som håller med eller har nån en annan teori?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: