Mikaros

2012-11-08
17:32:48

Dressyrpass

Längesen jag skrev här nu! Men tänkte kanske komma igång igen.
Sitter och väntar på bussen nu till stallet :)
Idag blir det väl att träna på bommar så mikaros lyfter lite på benen.

Igår tränade vi dressyr! Satan va bra det gick! Tränade på att länga stegen och korta stegen, även att gå i hög form. Att länga gick riktigt bra men korta va inte så kul enligt honom. Den höga formen börjar han få till riktigt bra! Jag har träningsvärk i mage och axlar idag, underbart :D

Mikaros har fått sån mugg !! Nu går han ändå i padocken sen några veckor tillbaka och har benen lindade dygnet runt. Förutom när jag rider. Det har blivit bättre men går han utan lindor en natt så svullnar benen upp och han får ont. Igår innan jag tog på han pyjamasen så tvättade jag benen med jodopax för att döda lite bakterier. Får se hur dom ser ut idag när jag tar av lindorna. Förhoppningsvis mycket bättre!

Nån som har tips på medel mot mugg som inte kostar en årslön?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: