Mikaros

2012-05-27
00:00:29

Nu står dom där!
Hittade ingen som kunde köra mig till stallet så jag tänkte att det skulle bli en fin promenad. Jävlar vad jag gick, riktig powerwalk blandat med lite joggande. Nästan 8 km är det till stallet och det tog ca 1 ½ timme. Haha jag sa till Isabella att jag skulle va i stallet om en halvtimme..... Missbedömde lite smått sådär! 

Sen när jag kom till stallet så var det bara att sadla för borstat hade hon och hennes kille gjort och sen bar det iväg! Vi skulle ta en genväg.. haha först fastnade vi i en skog och sen när vi kom ur skogen så hamnade vi på fel sida en stor äcklig bäck som vi inte kunde ta oss över. Så vi fick lägga ner tråden på ett ställe och få över hästarna vilket gick jättebra eftersom hennes kille stog på tråden samtidigt. Sen gick vi vid sidan av en järnväg och sen skulle vi över tråden igen. Detta gick inte lika bra haha. Det va ett litet dike precis innan så hästarna tog ett skutt. Vilket resulterade till att hennes häst fastnade med bakbenen men det gick bra. Sen när det va Mikaros tur så tog han nåt halvkonstigt hopp eftersom jag sa till han att inte hoppa. Så han landade emellan tråden och fick ena tråden mellan hoven och skon. Som tur är så lugnar han fort ner sig när man säger till han så han stog och väntade på att vi skulle få loss honom vilket gick bra! 
Va riktig tur att hennes kille va med! Han kan inte många ord svenska men han är mycket hjälpsam! :) Utan han hade vi nog inte lyckats lika bra haha. 

Sen var det iallafall raka vägen hem till henne! Galopperade lite på en äng och en lång raksträcka där dom fick sträcka ut lite. Mikaros va så galet pigg idag vilket är så kul! :D 

Nu står dom då och äter! Imorgon kommer han va dubbelt så stor och väga ungefär dubbelt så mycket också haha. Men oj vad här ska byggas muskler!!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: